网页浏览总次数

2012年3月31日星期六

Perancangan
Perancangan untuk melaksanakan projek ini telah dimulakan pada awal bulan February. Projek “mempromosikan warisan budaya bangsa”ini dipilih untuk mempromosikan warisan budaya secara formal atau tidak formal sama ada di dalam atau ai luar Negara boleh dianggap sebagai duta kecil. Mereka mungkin terdiri daripada murid-murid,pelajar-pelajar Malaysia yang belajar di luar Negara,pekerja,para belia atau orang perseorangan.
Peranan duta kecil amat besar dalam memperkenalkan budaya Malaysia terutama di luar Negara. Mereka boleh mempromosikan budaya warisan Malaysia dengan menjadi seorang duta kecil yang berkrsan,seseorang itu perlu mempunyai pengetahuan yang luas tentang sejarah,adat resam dan budaya Malaysia. Mereka juga perlu mempamerkan dan mengamalkan cara hidup masyarakat Malaysia. Oleh itu,setiap pelajar yang akan melanjutkan pelajaran ke luar Negara perlu mendapatkan maklumat dan membawa bersama-sama bahan-bahan berkaitan untuk menperkenalkan kebudayaan Malaysia.
Hasil daripada peranan yang dimainkan oleh duta kecil dalam mempromosikan warisan dudaya bangsa telah Berjaya menarik lebih ramai pelancong asing berkunjungt ke Malaysia. Keadaan ini boleh memjana industri pelancongan dan pembangunan ekonomi Negara.

没有评论:

发表评论